donderdag 12 maart 2015

bosklassen dag 4

Na een ochtendkattenwasje konden we aan dag 4 beginnen. We deelden vanmorgen onze T-shirts weer uit. Deze keer mochten 4 kinderen een T-shirt dragen. Ferre kreeg het T-shirt van rots omdat hij gisterenavond erg behulpzaam was in de grot. Onze smiley van de dag was deze keer Kenzo. Jente is een echte doorbijter. Met bibberende knieën trotseerde hij toch maar de apenbrug. Knap gedaan! Als genieter kozen we voor Julia Kwaka. Ook zij geniet hier van elk moment.
Na het ontbijt maakten we ons klaar voor de fotozoektocht. Met een zalig zonnetje was dit een ideaal begin van de voormiddag. Aansluitend mochten we eindelijk onze 10 euro opgebruiken om souvenirs te kopen.
's Middags meerde kapitein Iglo aan en konden we genieten van lekkere fishsticks met puree en spinazie.
In de namiddag bracht de bus ons naar Wéris. Daar werden we opgewacht door meester Danny. Hij dompelde ons onder in de geschiedenis van de dolmen en de menhirs. Enkelen van ons begonnen zelfs bijna te zweven. Met kaart en kompas mochten we in kleine groepjes op zoek naar de witte menhir. Een steile klim bracht ons tot daar. Hier konden we genieten van een mooi uitzicht over de streek. Tot slot daalden we af naar het duivelsbed. We kregen een enge legende te horen waar veel kinderen van onder de indruk waren/zijn. Toch durfden enkelen het aan om dit aan te raken. Wij hopen op geen ongeluk..... Dankjewel meester Danny voor de leerrijke wandeling.
Terug aangekomen op LPM konden we nog genieten van de zon. We speelden voetbal en mochten nog wat ravotten op het domein. Zalig zo'n weer!
Nu zijn we ons aan het klaarmaken voor de BBQ. Vanavond staat er nog een fuif op het programma. De ideale afsluiter van een geslaagde bosklassen. Let the party begin!!!

1. @ Emily
    Het antwoord is : everzwijn!
    Groetjes Papa

2. Amai jullie komen allemaal "ZEN" terug denk ik;-) we zijn toch benieuwd nr al die verhalen! We staan te popelen om jullie terug te zien! T wasmachien staat ook klaar.;-))) tot morgen en niet te zat he?!feestbeesten! Grtjs mama v arne

3. Hey Larske ! We hebben vandaag je kaartjes ontvangen hoor :) Wat zal ik blij zijn dat je terug thuis bent ! Want nu is't hier echt ma stillekes in huis ze ! Ik ben echt benieuwd naar al je verhalen ze makker ! Geniet daar nog van de fuif en dan nog 1 nachtje :) Joepie !!! Slaap wel dikke vriend......tot morgen !!! Dikke kus mama xxx

4. Hey Lopke eindelijk is het zover ! Je komt vandaag naar huis joepie !!! Het is hier veeeeel te stil in huis . Ik heb je briefje aangekregen , en ja je kamer is bijna klaar nog het laatst likje verf . Geniet nog van vandaag en tot straks .